Pozycjonowanie stron internetowych, a optymalizacja urządzeń mobilnych

2020-07-15

W ostatnich latach wielokrotnie zwiększył się odsetek zapytań w wyszukiwarce pochodzących z telefonów komórkowych. W części branż (na przykład aplikacje mobilne) jest on bardzo znaczący i wynosi nawet kilkadziesiąt procent.


Pozycjonowanie stron internetowych http://mateuszkozlowski.pl/

Warto zatem zastanowić się nad optymalizacją reklam pod kątem wyświetlania na telefonach komórkowych, aby w maksymalny sposób wykorzystać ich potencjał. W większości przypadków opisywane działania będą miały na celu zachęcenie użytkownika do zadzwonienia bądź wizyty (na przykład w sklepie stacjonarnym). Elementów, które da się optymalizować, jest kilka.


Linki do podstron - podczas tworzenia każdego linku można zaznaczyć opcję „Urządzenia przenośne”. Taki link ma pierwszeństwo wyświetlania na telefonach komórkowych, dzięki czemu łatwiej trafić do użytkowników szukających czegoś „W terenie”.


Rozszerzenia połączeń mają szczególne znaczenie w przypadku reklam wyświetlanych na telefonach. Użytkownik widzący taką reklamę może od razu zadzwonić do firmy i porozmawiać z konsultantem bądź sprzedawcą. Tutaj również istnieje opcja konfiguracji rozszerzeń z pierwszeństwem wyświetlania na komórkach. Można między innymi użyć innego numeru telefonu w celu lepszego śledzenia połączeń pochodzących z takich reklam lub ustawić odmienny harmonogram wyświetlania.


Bardzo interesującym rozwiązaniem jest pokazywanie numeru telefonu bez możliwości kliknięcia w nagłówek. Numer występuje wtedy jako zwykły tekst. Z tej funkcji korzystają w szczególności reklamodawcy, którzy sprzedają produkty i usługi wyłącznie przez telefon (a ich strona WWW to jedynie wizytówka i źródło ogólnych informacji o ofercie). To tym bardziej korzystne, jeśli witryna nie ma wersji mobilnej lub po prostu nie jest dobrze zoptymalizowana pod kątem wyświetlania na urządzeniach przenośnych. Omawianą funkcję ustawia się podczas konfigurowania rozszerzenia. W przypadku numerów i tych wyświetlanych z linkiem do strony i tych bez niego można śledzić liczbę wyświetleń i kliknięć numeru na telefonach.